Recep Altepe'nin yetki isyanı

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Uludağ'da yeni tesisler, Uluabat'ın eko turizm bölgesi olması ve Güney çevre yolunun Ankara'dan engellendiğini belirterek, "Biz para değil yetki istiyoruz. Sağlık Bakanımız Bursa için büyük şans. Ankara'daki engelleri onunla birlikte aşacağız" dedi.

BURSA, 28 Nisan 2015 Salı, 09:30
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe göreve gelişinin 6.yılındaki projelerini Merinos'taki basın toplantısıyla anlattı. Uludağ'da yetki karmaşasını aşamadıklarını anlatan Başkan Altepe, "Biz günübirlik tesisler, spor tesisleri, kongre merkezi ve otopark yapmak istiyoruz. Spor tesisinin duvarını bahane ediyorlar. Otellerin duvarı yok mu? Uludağ'da belki termal su bile çıkacak. Bize yetki verseler, Uludağ'da kış olimpiyatlarını bile yaparız. Teleferiği yaptık, kötü mü oldu? Teleferiğe para vermedik, kapasite 12 kat arttı. Bursa ekonomisine katkı sağladı. 4 ayda 450 bin yolcu taşıdı. Kira alıyoruz. 25 yıl sonra bizim olacak. Kültür Turizm Bakanlığı ve Vakıflar Genel Müdürlüğü tarihi eser konusunda yetkiyi verdi. Bursa'daki tüm tarihi eserler ayağa kalktı. Bursa Unesco miras listesine girdi. Şimdi Bursa'nın tüm ilçelerinin de Unesco miras listesine girmesi için çalışıyoruz. Aynı durum Uluabat Projesi'nde de var. Uluabat Gölü'ne bambaşka çehreye kavuşturmak Marmara Denizi ile buluşturmak istiyoruz. Gelsin yelkenliler tekneler oraya park etsin. Ancak Orman Su Bakanlığı buna karşı çıkıyor. Güney çevre yolunu yapmak istiyoruz. Projeyi hazırlayıp Ankara'ya gönderiyoruz. Tam onay çıkacak. "Birileri dur" diyor. Aslında bu proje trafiği rahatlacak. Ormana da sınır çekecek. Biz para istemiyoruz. "Yetki istiyoruz. Para vermeseniz de olur" diyen başka belediye yok" diye konuştu. "EN İYİ BÜTÇEYE SAHİP BÜYÜKŞEHİRİZ" Başkan Altepe, Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin Buski ve Burulaş ile birlikte 2.7 milyar lira bütçeye sahip olduğunu geçtiğimiz yıl yüzde 96'sının gerçekleştiğini kaydederken, 1,67 milyarlık kredi ve borç ile toplam bütçenin yüzde 70 ile en iyi orana sahip oldukluranı vurguladı. Bütçe ile ilgili Ankara'dan her türlü izni alabildiklerini anlatan Başkan Altepe, "Sadece çevre konusunda denizlere, derelere ve göller için 410 milyon liralık yatırım yapıyoruz. Personel harcamamız bütçenin sadece yüzde 10'u. Mali yönden hiç bir sıkıntımız yok" diye konuştu. TARİHİ ESERLERİN TAMAMI AYAĞA KALKTI 6 yılda tarihi eserlerin tamamına yakınını ayağa kaldırdıklarını hatırlatan Başkan Altepe, "Surlar projesinde sona gelindi. Bey Sarayı'nı çıkaracağız. Ordu evi taşınacak. Yeni ordu evini biz inşa edeceğiz. Çandarlı İbrahimpaşa Hamamı, Mudanya Hasanpaşa Kültür Merkezi, Reyhanpaşa Hamamı, Tahiraağa Hamamı, Keles Yakup Paşa Hamamı, Eskişehir hanı bitmek üzere. İnegöl Beylik hanı ihale edildi. Gemlik Yalı konağı açıldı. Mudanya Mütareke evine el attık. Darphane müzesi açıldı. Barakfakih Kültür Merkezi bitti. Beyazıtpaşa Medresesi yapılıyor. Hançerli Medrese başladı. İznik Roma Tiyatrosu başladı. Başta İznik ve Trilye olmak üzere restorasyonlar başlıyor. İznik surları Büyükşehir ile can bulacak. Davutpaşa Camisi yapıldı. Bir çok camiyi restore ettik. Kapalıçarşıyı bitirdik, Gelinlikçiler Çarşısı da hayat buluyor. Gemlik Balıkpazarı ihalesi yapıldı. 12 tane ayrı şehitliği restore ettik. Pınarbaşı Şehitliği yenilendi. Çanakkale'de Kireçtepe Şehitliği de şehitlerimize en güzel vefa örneği oldu. 93 tarihi mezar ve hazire ise elden geçiyor. Somut olmayan kültürel miras konusunda da 270 kitap yayınladık" şeklinde konuştu. BURSA MÜZE ŞEHRİ OLACAK Osmanlı Tarihi Müzesi'nin hayata geçirileceğini ifade eden Başkan Altepe, "10 bin metrekarelik müze Türkiye'de ilk olacak. Altına raylı sistem yapılarak bu şekilde gezilecek. Tarım müzesi, teleferik müzeasi, hamam müzesini hayata geçireceğiz. Para müzesi ise faaliyete başladı. Bursa Bilim Teknoloji Müzesi örnek oldu. 30 milyon lira harcadık ama yüzde 70'ini destekle yaptık. Uzay Havacılık Bilim Müzesi ise dünya çapında ses getirecek. BTSO ve Tübitak işbirliği ile yapıyoruz. Dikey rüzgar tünelleri bizi uçuracak" şeklinde konuştu. SICAKSU KENTSEL DÖNÜŞÜM BAŞLIYOR Tabakhaneler Bölgesi'nde kentsel dönüşümün başlayacağını, 40 bin metrekare alanı kamulaştırdıklarını ifade eden Başkan Altepe şunları söyledi: "Burada vatandaşları mağdur etmeden dönümünü 1,5 milyon liradan aldık. Yani değerinin üzerinde meblağlar ödedik. Ödemeye devam ediyoruz. Sıcaksu Kentsel Dönüşüm Soğanlı, Gaziakdemir, Sırameşeler hatta Çarşamba ile birleşecek. 90 derece sıcak su çıkıyor. Artık Afyon'a gitmeye gerek kalmayacak"
BURSA
Bursa'da güven Timleri'nden 1 kilometre boyunca böyle kaçtı, 12 yıl hapis cezası ortaya çıktı
Bursa Asayiş Şube Müdürlüğü Güven Timleri Büro Amirliği ekiplerinin şüphelenerek durdurmak istedi...
GÜNDEM
Bine yakın insana mezar olan Rönesans Rezidans davasının ilk duruşması bugün görülüyor
Hatay'da asrın felaketinde bine yakın insana mezar olan Rönesans Rezidans'a ilişkin dava, Hatay 3...
Hafif ticari aracın çarptığı tır refüje daldı : 1 yaralı
Bursa'da hafif ticari araç seyir halindeki tıra çarptı. Kontrolden çıkan tır, refüje uçarken faci...
Bursa'da "yol verme" tartışması kavgaya dönüştü
Bursa'da "yol verme" tartışmasından sürücüler kavga ederek birbirlerine saldırdı.
BURSA
Bursa'da define ararken mağarada hayatını kaybedenlerin kimlikleri belli oldu! Baba oğul define k...
Bursa'nın İznik ilçesi Gürmüzlü Mahallesi'nde kaçak kazı yaparken jeneratörden sızan gazdan zehir...
GÜNDEM
MİT'ten DHKP-C sorumlusuna operasyon
Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) ve İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü...