Bursa'da şaşkına çeviren izler!

Türkiye'nin en büyük kış sporları merkezi olan Uludağ'ın tepelerine tırmanan dağcılar, karşılaştıkları ayının ayak izleriyle şaşkına döndü.

BURSA, 23 Aralık 2017 Cumartesi, 09:59

Türkiye'nin önemli kış turizmi merkezlerinden olan Uludağ, görünmeyen yönleriyle de herkesi kendine hayran bırakıyor. 1,5 metreyi bulan kar kalınlığında Uludağ'ın zirvesine doğru yol alan Uludağ Dağcılık Kulübü (ULUDAK) üyeleri, belli bölgelerde ayıların ayak izleriyle karşılaştı. Ayak izlerinin yeni olması her an bir ayı ile karşılaşılabilme tedirginliği oluştursa da, izleri takip eden dağcılar ayıya rastgelmedi.
Yapılan faaliyetin kendileri açısından çok mutluluk verici olduğunu ifade eden ULUDAK Başkanı İsmet Şentürk, "Uludağ'da kış faaliyetlerimize başladık. Bundan evvel de ayılarla karşılaştığımız oldu. Bu yürüyüşümüzde ayıların kendilerini göremesek de parkurdaki ayı izleriyle karşılaştık. İzleri incelediğimizde taze olduğunu gördük. Her an karşımıza bir ayı çıkabilecek diye heyecanla yürüyüşümüze devam ettik. Ayılarla karşılaşmak çok istediğimiz bir şey değil, ancak doğada onların varlığı karşısında mutlu oluyoruz. Bugüne kadar karşılaştıklarımız bize kesinlikle zarar vermedi" diye konuştu.
Uludağ'da yabani hayvan neslinin azaldığını belirten Şentürk, "Şu anda ayı, tilki, çakal ve vaşak olduğunu düşünüyoruz. Bugüne kadar kurulan foto kapanlarla yabani hayvanlar tespit edildi. Ancak geyik ve kurt yok. Uludağ'ın çevresindeki dağlarda bunların olduğunu biliyoruz. Ancak yabanı hayata avcılar müdahale ediyor" dedi.

BURULAŞ'ın yeni genel müdürü Fahrettin Beşli oldu
SİYASET
Cumhurbaşkanı Erdoğan: ''Ekonomik ilişki hacmini 60 milyara çıkarmayı hedefliyoruz''
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Almanya Cumhurbaşkanı Frank-Walter Steinmeier'i Cumhurbaşkanl...
BURSA
Osmangazi'de metruk bina yıkımları hız kazandı
Osmangazi Belediyesi, vatandaşların can güvenliğini tehdit eden ve sosyal riskler oluşturan metru...
Yetenekli ikizlerden ilk resim sergisi
Bursa'daki ikiz kardeşler resim yapmaya olan meraklarını okullarında açtıkları ilk kişisel sergil...
Başkan Bozbey'in A Takımı şekilleniyor
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, belediye içerisindeki yönetim kademesinde yeni ...
Minikler bayram coşkusunu Başkan Özdemir ile paylaştı
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı çerçevesinde Nilüfer Belediyesi'ni ziyaret eden minikl...